Kolektory paliwa z zaworami ukladów CR 1.3.. Tłoczkowa pompa spręża paliwo do ogromnego ciśnienia wynoszącego w najnowszych układach nawet 1800 bar.2.TWORZENIE WYSOKIEGO CIŚNIENIA W UKŁADZIE COMMON RAIL.. Uczestników interesowały powody znacząco obniżonego ciśnienia na szynie rail w układach 4. generacji (900 barów w stosunku do barów w poprzednich generacjach), a podniesionego do wielkości 2100 barów .Pompowtryskiwacz elektroniczny starszego typu.. Kolektory paliwa 2.3.Zasobnikowe układy zasilania wdrożyła do produkcji firma Bosch w 1997 r. Prace badawcze nad układem CR rozpoczęto we włoskiej firmie Magneti Marelli w 1987 r. następnie kontynuowano je w ośrodku badawczym Fiata w Bari we Włoszech… tym krótkim rysem histor .. BUDOWA I ZASADA DZIAŁANIA UKŁADÓW ZASILANIA COMMON RAIL FIRMY BOSCH 1.1.. Wstępna niskociśnieniowa pompa paliwa umieszczona w zbiorniku.. osobowych częśc 1.. Pompy wysokiego ciśnienia i zawory pomp układów CR 2.2.. Układ Common Rail pozwala też na kontrolę wysokiego ciśnienia na podstawie danych z czujnika ciśnienia.Sep 6, 2021Nov 30, 2020Nov 27, 2020Umieszczona w zbiorniku jest pierwszym elementem układu zasilania Common Rail.. BUDOWA SAMOCHODU - Nadwozie i podwozie pojazdu - Układ chłodzenia .Jul 16, 2021Układy zasilania silników wysokoprężnych koncernu V.A.G cz. 6. common rail dzialanie i budowa.Jun 4, 2020Diagnozowanie systemów Common Rail..
Zasada działania układu Common Rail.
Układ Common Rail jest wyposażony w pompę wysokiego ciśnienia.Schemat układu zasilania common rail Zbyt wysokie wysterowanie, wynoszące np. 30% na biegu jałowym, skutkuje doszczelnieniem przelewu, a co za tym idzie - tworzeniem wyższego ciśnienia na szynę common rail.Podstawowy układu Common Rail silnika czterocylindrowego: 1 - przepływomierz masowy powietrza, 2 - sterownik, 3 - pompa wysokiego ciśnienia, 4 - zasobnik wysokiego ciśnienia, 5 - wtryskiwacze, 6 - czujnik prędkości obrotowej wału korbowego, 7 - czujnik temperatury cieczy chłodzącej, 8 - filtr paliwa, 9 - czujnik położenia pedału przyspieszeniaOmawiano m.in. różnice pomiędzy 4 generacjami układu Common Rail i zastosowanych w nich pomp wysokiego ciśnienia.. Ten wysoki poziom wykonania wymusza odpowiednią eksploatację i serwis takich pojazdów.Najważniejsze elementy układu zasilania Common Railsą stosunkowo drogie (od pompowtryskiwaczy dużo droższe), sam układ jest bardziej wrażliwy na niskiej jakości paliwa i cieszy się opinią bardziej zawodnego, niemniej jednak jest znacznie bardziej ekologiczny i charakteryzuje się wyższą kulturą pracy silnika.Obecnie większość firm stosuje układ Common Rail..
prasowe/Bosch)Jak działa układ common rail.
W pompie wysokiego ciśnienia wytwarzane jest ciśnienie, pod wpływem którego paliwo jest tłoczone do kolektora paliwa, skąd następnie przepływa do wtryskiwaczy otwieranych elektrycznie.. Zębate pompy wstępnego tłoczenia paliwa zintegrowane z pompami HP układów common rail 1.3.common rail (z ang. CR) Każdy z cylindrów zasilany jest w paliwo przez wspólną magistralę (kolektor paliwa).. Pompy wysokiego ciśnienia i zawory pomp 1.2.. Składa się z cylinderka będącego jednocześnie komorą wysokociśnieniową, w którym ruch posuwisto .Warto również zaznaczyć, iż wszystkie te elementy składają się na mniejsze zużycie paliwa niż w przypadku starszych układów zasilania silnika.. Sterownik ECU to akronim z języka angielskiego oznaczający Electronic Control Unit, czyli elektroniczna jednostka sterująca.Jedną z głównych cech układu Common Rail jest możliwość tworzenia stałego ciśnienia niezależnie od momentu pracy silnika.. Jest on efektywniejszy ze względu na większe możliwości dopasowania dawki paliwa, pozwala też na spełnienie obecnie obowiązujących norm emisji spalin.. Możliwe jest to na podstawie map zapisanych w sterowniku silnika.. Informator poświęcony budowie i działaniu układu zasilania silników wysokoprężnych, stosowanego w silnikach zarówno samochodów osobowych, jak i pojazdach użytkowych..
Charakterystyka układu Układ zasilania silnika ma swój początek ukryty pod powierzchnią paliwa w baku.
Jako że są to pompy wewnątrzzbiornikowe, paliwo odpowiada zarówno za smarowanie jak i chłodzenie ich elementów.. Opinie na temat Common RailSchemat układu common rail z trzytłoczkową pompą promieniową wyposażoną w zawór upustowy W układzie common rail olej napędowy zasysany jest ze zbiornika paliwa pod ciśnieniem około 4 barów i trafia poprzez filtr do pompy wysokiego ciśnienia.. Pompowtryskiwacz - urządzenie do hydraulicznego wtrysku paliwa w silniku o zapłonie samoczynnym.. BibliografiaOct 4, 2021Jeszcze 10 lat temu głównym konkurentem dla układu zasilania common rail były niemieckie pompowtryskiwacze.Bardzo pomysłowa konstrukcja, łącząca w sobie zarówno pompę, wtryskiwacz jak i sterowanie, dziś już niknęła z linii produkcyjnych, ale wciąż wiele aut wyposażonych właśnie w taki system zasilania jeździ po naszych drogach, a spora część przeżywa drugą młodość .Keywords: Common rail injectors, diagnostics, professional test stands 1.. Schemat budowy układu Common Rail: Elementy układu Common Rail które znajdują się w tym systemie pracują przy ciśnieniu wynoszącym 20 - 200 MPa.. BUDOWA I ZASADA DZIAŁANIA UKŁADÓW ZASILANIA COMMON RAIL FIRMY Simens 2.1.. Wstęp 1.. Ciśnienie tworzone jest w sposób ciągły przez pompę wysokiego ciśnienia.Prócz trzech wymienionych - wspólnej szyny, wtryskiwaczy i pompy wysokiego ciśnienia - w skład systemu common rail wchodzi jeszcze sterownik ECU oraz pompa niskiego ciśnienia, zwana pompą pomocniczą..
Budowa Common Rail Układ common rail to, innymi słowy, układ zasilania silnika, w którego skład wchodzi wspólna szyna... 2.
WPROWADZENIE .. Pamiętajmy jednak, że elementy układu Common Rail nie należą do najtańszych, a wymiana chociażby jednego wtryskiwacza potrafi wygenerować koszt kilku tysięcy złotych.Zasobnikowe układy wtryskowe Common Rail.. Budowa wtryskiwaczy elektromagnetycznych firm Bosch, Denso umożliwia regulację1.. Pompy wysokiego ciśnienia i zawory pomp 1.2.. Właśnie tam.. Pompowtryskiwacz stanowi połączenie wtryskiwacza i sekcji tłoczącej pompy paliwowej..